Pysselverkstan

Idag har vi varit på Ikea och införskaffat en förlängningsskiva till mitt skrivbord i pysselverkstan. Det började bli lite trångt eftersom barnen har samma pyssellust som jag! Så fort jag går in i rummet släpper de allt de har för händerna och rusar in här och säger i kör "Mamma jag vill också pyssla". Det är klart att det är mycket roligare att sitta i mammas rum och pyssla för dels är det mera ordning (för det mesta) och sen kan man ju låna alla roliga scrapbooking-grejjer! Å det är ju faktiskt lite extra mysigt att göra något tillsammans. Förstås!Jag vet själv att jag inte tillbringade särskilt mycket tid vid mitt eget skrivbord när jag var liten...jag ville ju vara där alla andra var. Jag är jättenöjd med hur det blev. Alla som scrappar vet säkert hur mycket man brer ut sig med alla papper och grejjer när man försöker vara kreativ....Nu behöver jag inte fösa ihop allt i en liten hög när barnen vill vara med. Härligt!

Så här ser det ut i min pysselverkstad:



Med ett bord som mäter 260 x 80 cm finns det gott om plats för tre tjejer att få utlopp för sin kreativitet!





Den stora expedithyllan från IKEA rymmer en hel del! Här finns även plats för lite Mary Kay produkter (som jag säljer).





Skrivbordet med ett par hyllor och sortimentskåp som rymmer massor av småpynt!





Sortimentskåpen är köpta på Clas Ohlsson. Hur bra som helst!





Mina hela papper förvarar jag i dessa hängmappar som jag köpt på Fynda i Falkenberg. Skulle vilja ha flera men sist vi var där var de slut....
Klippta papper och småbitar förvarar jag i en dokumentmapp.





Å så här såg det ut innan bordet förlängdes.


Kommentarer
Postat av: Nancy

Vad fint du har de i din pysselhörna och massa bra förvaringar de e ju ett måste. Själv stod jag i dag på clas Ohlson och tittatde på en rosagrå förvaring/verktygsväska som verkar smart ;)

Men kan inte riktigt bestämma mig.

Ha de gott

Kram

2010-12-29 @ 21:40:43
URL: http://pinknanc.blogg.se/
Postat av: Camilla

Så himla fint o iordning allt är. Hängmapparna hade jag kunnat tänka mig för att få ordning på vår röra härhemma (fast frågan är om typen jag bor med hajjar att han ska få sina grejjer å förflytta sig till mapparna..... ;-) )

2010-12-29 @ 23:52:36
Postat av: angelica

Olalaaaaaa, hur bra som helst! Blir svettig av avund när jag ser ditt pysselkrypin. Vill ju me ha det så fiiiint... Vårt extrarum kommer väl förbli en soptipp/verktygsgömma tills alla mina hårstrån blivit gråa å skepparkransen vuxit sig så tjock att folk kommer tro att jag e självaste fiskemannen (han på den där tavlan som alla hade hemma på 80-90-talet, vår hängde typ i trappen).

2010-12-31 @ 14:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0