Dag 17 "Äntligen"

Sådär ja! Nu är de olika kycklingrätterna färdiga! 5 formar blev det och det tog 2½ timme...nu förtjänar jag att sitta i soffan resten av kvällen! Ska bara ta hand om disken och lite tvätt först...

Idag hämtade jag ut ett paket från ELLOS innehållande detta:



Park West varmfodrad skinnstövel

Jag har inte kunnat ha såna här stövlar pga av mina tjocka vader, så när jag såg att dessa fanns med extra vidd slog jag till. Jag blev helt lycklig och förvånad när dragkedjan gick att dra upp HELA vägen! Tjoohoo! De är ganska rymliga i foten också och det är skönt att möjligheten finns att ha lite tjockare strumpor i. Jag är jättenöjd. Dessutom hade jag 30% rabatt på dem så jag betalade ungefär 770:-. Får väl anses vara helt okej pris.
Äntligen äger jag ett par stövlar!


Dagens meny:

Frukost: Grekisk yoghurt med müsli, linfrö och gojibär

Lunch: Grillad kycklingfilé och sallad med fetaost

Middag: Currykyckling med bacon

Mellanmål: Mango- och tranbärsbollar fm + em


Det står inte i receptet för mango- och tranbärsbollarna hur många som är lagom att äta till mellanmål så jag har tagit tre. Tyckte att det kändes lagom. Sen hittade jag en sida på internet där man kan ställa frågor till författarna av boken "6 kilo på 6 veckor" där just den här undran togs upp. Svaret som gavs var följande: MAX 1 boll om DAGEN! Ooooops! Jag har ju tagit en hel veckoranson på bara en dag. Hmmmm, de är ju ganska små, men det är väl så att man inte ska bli mätt på mellanmålen, utan rätta till blodsockret. Kanske är det så.


Kommentarer
Postat av: Nancy

snygga stövlar ;)

2011-02-02 @ 23:00:51
URL: http://pinknanc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0