Dag 25 "Hungerkänslor..."

...är alltid obehagligt!!! Kände mig extra hungrig på min morgonpromenad idag, det sög rejält i magen och jag kände ett visst illamående. Jag är en riktig frukostmänniska och vill äta direkt på morgonen, så att motionera på fastande mage krävs lite jävlar anamma. Visst hade jag säkert kunnat äta innan, men då får jag stå ut med magont på ett annat vis istället...å det vill jag inte!

På förmiddagen åkte vi iväg, dels för att se om det fanns klipptid till Julia och dels för att eventuellt köpa nya "promenadbyxor" till mig. De gamla vill liksom inte sitta kvar, vilket känns som ett ganska angenämt problem...faktiskt. Det blev en tur till Team Sportia, men byxorna där kändes onödigt dyra med tanke på att de förhoppningsvis kommer att bli för stora de också...Ja, man ska ju tänka positivt, eller hur? Får leta efter något billigare nån annanstans.

Sedan åt vi mat på en ny lunchrestaurang i Flygstaden som heter Gomidda. Maten var god och fräsch och de hade en rejäl salladsbuffé, vilket passar jättebra om man (som jag) skippar potatisen. Det är väl kanske inte det bästa att äta panerat kött ur GI-synpunkt, men så stenhård är jag inte och äter man det inte varje dag, så är det väl inte hela världen....  


Dagens meny:

Frukost: Grekisk yoghurt med müsli och kanel

Lunch: Schnitzel med broccoli och skysås

Middag: Currykyckling med bacon

Mellanmål: Sen frukost så inget på fm, en bauta-apelsin em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0