Dag 29 "Vad var det jag sa...."

Idag är det alla hjärtans dag.



Det här äpplet fick Julia med sig till fruktstunden på skolan idag. Gissa om hon blev glad!


På jobbet fick barnen baka hjärtformad sockerkaka och äta geléhjärtan och det var riktig fest! En förälder hade köpt en bukett tulpaner som stod i en vas när vi kom i morse. Gulligt!
När jag hämtade Stina hade hon gjort ett jättefint pärlplattehjärta med ett glatt ansikte i till mig och Emil. Jag blir alltid lika glad när vi får egentillverkade saker av barnen, man tänker på hur de knepat och knåpat med sina små händer, för att göra nåt fint till mamma och pappa....
Julia har varit hos frisören och klippt av sitt midjelånga hår till en axellång page med lugg. Hon blev jättefin! Julia har väldigt tjockt hår så den beräknade halvtimmen blev till över en timme, så sen blev det bråttom till nästa aktivitet.
Hela familjen åkte rally in till stan, åt en supersnabb måltid på McDonalds och sedan var det dags för bio. Vi såg Trassel i 3D och den var riktigt bra och rolig. Kan rekomenderas och barnen vill att vi ska köpa filmen sen när den kommer på DVD.
På väg hem kom Julia på att hon inte hunnit göra något alla hjärtans dag-kort till oss på skolan och blev jätteledsen. Stackarn lät sig inte övertygas om att det minsann räckte om vi fick ett imorgon istället....om hon fortfarande ville göra ett. Väl hemma kom nästa gråtattack, hon började ångra att hon klippt sig och ville ha tillbaka sitt gamla hår. Stackars liten, hon kände inte igen sin egen spegebild och var rädd att ingen annan skulle känna igen henne heller....Fast hon är jättefin! Hon är väl bara ovan. Jag har lovat att fixa till hennes hår imorgonbitti innan skolan. Det blir nog bra....


Dagens meny:

Frukost: Grekisk yoghurt med müsli, linfrön och kanel

Lunch: GI-lasagne

Middag: Hamburgare utan bröd, kycklingvingar och nån friterad ost på McDonalds (kanske inte det bästa...)

Mellanmål: Makrill fm, Atkins bar em


Dagens vägning visade vad jag trodde, alltså PLUS...

+ 0,6 kilo (totalt - 18,4 kilo)

Hmmm, det är ju inte den här vägen jag vill gå....jag vill ju åt andra hållet!
Men jag vet ju om mitt matslarv förra veckan...och hoppas på bättre resultat nästa vecka.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0