Dag 35 "Lycka & Tjuriga människor"

Tjohoo! Idag har jag varit och handlat lite baströjor i fina färger på H&M och det var INTE på BiB-avdelningen!!! Vilken lycka! Det är som om en helt ny värld har öppnat sig för mig!  
Det var flera år sedan jag ens tittade på kläderna på "vanliga" H&M....så nu är det jätteroligt att kunna köpa lite annat än tält. Tycker ofta att tjockeavdelningarna har lite tråkiga kläder i gråmurriga färger (man ska väl synas så lite som möjligt...). Dessutom passar de ofta kvinnor i en annan generation bättre och de kläder jag har använt har väldigt sällan, kanske aldrig egentligen, speglat min personlighet....
Snart, snart är det ändring på det!!! Behöver fortfarande tappa en hel del till i vikt, så än så länge blir det bara några små klädesinköp.

Nåväl, om jag tyckte det var roligt att botanisera bland alla normalstora kläder, så var det mindre roligt att stöta på den tjuriga flicksnärtan till butiksbiträde....
 
Barnen var med mig i butiken och var faktiskt jätteduktiga medans jag kollade på kläderna. Då tittade de lite på accessoarerna på barnavdelningen och när jag var i provrummet så satt de snällt och väntade på en bänk utanför. Efter en stund hittade de en liten McDonalds-leksak som något barn måste ha glömt där innan, så de satte sig på golvet och lekte lite med den tillsammans. Utan att vara i vägen och utan att föra en massa liv.
Ändå får de en riktigt skarp tillsägelse av en yngre tjej som jobbar där-"HöRRNI UNGAR! HÄR FÅR NI FAKTISKT INTE LEKA!!!"
GRRRRRRR!!! Jag hade INTE sagt något om tillsägelsen varit befogad, men så var det verkligen inte i detta fallet! Jag blir så himla irriterad när butikspersonal låter sin irritation (för vad det än må vara) gå ut över helt vanligt snällt folk, som är i butiken för att handla och därmed ser till att de som jobbar kan fortsätta få lön varje månad.....Tja, det lät kanske lite överdrivet eftersom jag sällan handlar där....men ni förstår säkert lite vart jag vill komma.
Önskar att jag kunde ge henne svar på tal, men tyvärr fann jag mig alldeles för sent. Jag blev så överraskad av hennes sätt, men jag lät iallafall barnen få veta att de inte gjort något fel och att det visst var någon som vaknat på fel sida idag.

Återigen ett exempel på hur humör smittar av sig....Från att ha gått som på moln inne i butiken, kom den här människan med sitt lågtryck och bara knuffade ner mig från det där fluffiga härliga molnet.
 
Men när jag kom hem och provade tröjorna och visade Emil var jag tillbaka på det där molnet igen!
Å jag hoppas att den där tjejen får en bättre dag imorgon!


Dagens meny:

Frukost: Turkisk yoghurt med müsli, linfrön och kanel

Lunch: Lax med mozzarella och pesto

Middag: Kycklingfilé med ädelostsås

Mellanmål: GI-muffins fm, GI-muffins + lite salami + LCHF-chokladboll em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0