Ett kilo blåbär

Usch, jag fick gå hem från jobbet idag för jag är alldeles för påverkad av magen...
Har varit kass i magen i ca 4 veckor men i fredags eskalerade det.
Har inte kunnat gå utanför dörren, för jag har behövt gå på toan hela, hela tiden. Kroppen hinner aldrig suga i sig någon näring, så nu är jag bara så himla trött och har huvudvärk. Dessutom gör det ont i magen också.
Vill bara att det ska gå över!
Får väl köpa ett helt kilo blåbär och äta allt på en gång! Det kanske gör susen.
Jag har lite problem med magen emellanåt men nu är det extremt...vet inte vad det beror på. Stress, IBS, allergi, inflammation, salmonella, annan bacill; kan något av de alternativen vara orsaken? Går det inte över snart får jag väl gå till vårdcentralen, men när jag var där i höstas hade jag haft samma magproblem i 6 veckor och för läkaren verkade det inte alls särskilt anmärkningsvärt...
Vi får se hur det blir.


Hur som helst var det vägning i morse och....

-1,2 kilo (totalt 21,2 kilo)

Och 6 veckor har gått sen jag började med matmenyerna i boken "6 kilo på 6 veckor"...
Sen dess har jag tappat 5,2 kilo och det är jag riktigt nöjd med för jag har verkligen inte följt boken slaviskt. Det har slarvats lite med maten när jag ibland ätit för lite (faktiskt) och så har jag ätit annan mat när vi varit iväg.

Jag kommer fortsätta att ha boken som en inspirationskälla när jag lagar mat, för det är riktigt goda recept i den. Kan verkligen rekommendera den som en ren kokbok faktiskt, även för de som inte behöver minska sin storlek. 
Och jag kommer fortsätta med mina veckovägningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0