Sen sist...

Hör och häpna! Nu är jag här igen....
Har kommit ifrån bloggandet lite nu på sista tiden, men ska försöka uppdatera lite bättre hädanefter.

Vad har då hänt sen sist?
 
Mamma har opererats en andra gång och ska snart börja med hormonbehandling och strålning. 
Det är ju verkligen nödvändigt med vidare behandling, men mamma är inte direkt upplyft av att behöva ta sig till Lund 5 dagar i veckan för att strålas. Hoppas innerligt att behandlingen blir så smärtfri som möjligt och att den tar bort allt sjukt i hennes kropp.

Här hemma slåss vi mot fästingar, loppor och löss!
Har aldrig varit med om att plocka så mycket fästingar på barnen! Otäcka kryp!
Katten har skaffat loppor som han delat med sig av till Stina, så nu är det Frontline och stängda sovrumsdörrar som gäller!
Å så har vi fått ta del av lusepedemin som härjar på Julias skola....Varje vecka påminns vi i veckobrevet om att barnens hår måste kollas igenom. Vi har haft löss här hemma nu i två omgångar och eftersom vi är tre hårfagra personer i huset så har det gått åt mycket lusmedel. Än så länge har vi spenderat ca 1500:-....Uscha! Hörde att flera i klassen haft löss både fyra och fem gånger den här terminen! Hade önskat att alla verkligen kollade igenom sina barns hår ordentligt för det går verkligen bara runt, runt!  
Men nu är det snart sommarlov och även för lössen kan man hoppas!

På husfronten har vi äntligen byggt nytt staket. Jättefint blev det! Jag har velat ha nytt staket sedan vi flyttade hit för nio år sedan, men det har aldrig blivit av....
Å igår började vi riva i uterummet. Det ligger liksom inbäddat i huset och är ganska smalt så det ska byggas ut nästan två meter. När det är klart kommer det vara nästan 30 kvm. Kommer att lägga ut bilder på detta så småningom.

När det gäller min viktnedgång så går det sakta men säkert åt rätt håll. 
Jag har nu gått ner 27 kilo.
Hmmmm....27 kilo....när jag skriver den siffran så känns det så overkligt mycket! Är det verkligen sant?
Ja det är det faktiskt! Jag har gått ner lite mer än vad min yngsta dotter väger och när jag lyfter henne så är hon tung! Den extravikten har legat runt min kropp och det har jag burit på dagligen.... Vad stark jag är!
 


Kommentarer
Postat av: Nancy

Du e grymt duktig på att kämpa med din vikt, massor med guldstjernor till dig.

Ja de där md löss e allt bra äckligt och ibland verkar de ju aldrig ta slut :( skönt med lov nu då ;)

Du får hälsa och ge Marianne lite styrkekramar från mig. Finns de inget närmare, hur långt har ni till Lund de känns långt bort :(

PS vi får försöka pricka in nån dag vi kanske kan hälsa på er el ni oss.Vi får höras på Facebook ;)

Kram

2011-06-15 @ 01:03:16
URL: http://pinknanc.blogspot.com
Postat av: Rosahjärtan

Jösses! 27 kilo! Det är ju verkligen SKITBRA! Själv är jag supernöjd att hittills ha gått ner 16 kilo -6kg more to go! Skitbra jobbat!!!

2011-09-26 @ 11:18:49
URL: http://www.rosahjartans.blogg.see

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0