Lite gnäll...

Nu har vi fått kräksjukan i huset igen! Det är 5:e gången på mindre än ett halvår....
Stina kom upp inatt och mådde illa och bara man hör orden "mår illa" så flyger man upp som en projektil ur sängen, hur djupt man än sover. Vi hann nästan till toaletten...fick slänga nattlinnet och skura lite extra.
Så inatt har jag och Stina sovit på varsin madrass i badrummet och varvat hennes kräkningar med skurande, tvättande, duschande, slumrande och lyssnande efter minsta rörelser som kan resultera i nya uppkastningar....
Känner mig mer som ett dimmigt lik än vanligt.
Är det den långa vintern som gör att alla baciller frodas och bara går runt? När jag ringde dagis och sjukanmälde Stina fick jag höra att en pojke kräktes där igår och ytterligare 5 barn insjuknat under natten...Usch!  
Tänk att det alltid kommer nån sjuka som sätter stopp för allt roligt som vi planerar... Denna helgen skulle vi åka till Göteborg, bo över och gå på scrapbookingmässa (mest jag) och träffa min kusin Nancy och hennes familj. Det var jättelänge sen vi träffades och jag har sett fram emot den här helgen så länge!
Vi får väl helt enkelt sluta planera roliga saker och vara mer impulsiva! Inte säga nåt högt iallafall....

  


Kommentarer
Postat av: Nancy

Ja de var JÄTTE tråkigt att hon blev sjuk IGEN.

Men visst ska vi ses snart utan sjukdomar ;)

Hoppas ni andra klarade er.

Kram

2011-03-20 @ 23:58:44
URL: http://pinknanc.blogspot.com
Postat av: Nancy

Ja de var JÄTTE tråkigt att hon blev sjuk IGEN.

Men visst ska vi ses snart utan sjukdomar ;)

Hoppas ni andra klarade er.

Kram

2011-03-20 @ 23:59:28
URL: http://pinknanc.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0