En dag på stan....

....utan barn!
Det var riktigt länge sen jag shoppade själv, utan barn.
Barn är underbara, men det är inte alltid så roligt att ha med dem till stan. För dem är alla butiker värdelösa, förutom den stora danska leksaksaffären som heter nåt på två bokstäver... Det kan man ju faktiskt förstå. Minns själv hur det var när jag var liten och följde med mamma till stan. Ville hon gå in i någon klädaffär gnällde jag bara: "häj gåj vi inte in mamma, de haj baja hiit (skit)" 
Så för allas skull, får man ta sig lite egentid nån gång i halvåret, så man kan titta i affärerna i lugn och ro. 
Detta gjorde jag alltså igår.
Det blev inte så mycket shoppande, men det var en viss frihetskänsla att kunna gå från affär till affär och bara kolla in utbudet utan att känna sig stressad. Dessutom var det ju extra kul att kunna gå in i andra klädbutiker än de som bara har tjockeavdelningar. Det är verkligen som om en helt ny värld har öppnat sig för mig.

Så, vad fick jag då med mig hem?

Jo, en härligt korallröd, lite kortare tunika med trekvartsärm från VILA. Blir fin med ett lite längre linne under, som går ton i ton.


Ett paperpad från Panduro; Tilda Summer Blues och fina bokstavs-stickers.


Ser fram emot när jag kan göra om detta om sisådär ett halvår....hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0