Hundlortar och hekton hit och dit

Usch, vad taskiga somliga hundägare är!
Jag menar de som låter bli att plocka upp bajset efter sina hundar, när dessa uträttat sina behov i anslutning till vår tomt. Det händer alltför ofta och flera gånger har nån i familjen obemärkt klivit i detta och dragit in skiten i både bilar och hus...
Idag var det så dags igen!
Kände en uschlig odör i eftermiddags och kunde lokalisera det till mina skor...och barnens skor....och deras ytterkläder....och mattan utanför dörren....och hallmattan....och överallt kändes det som!
När barnen har varit ute och lekt, så har de förmodligen krälat runt precis där någon hund haft sin toalett...Sen har de sprungit in och ut i huset och när de tröttnat på att vara ute så har de lagt sina kläder ihop med andra kläder och grejjer som har antagit samma fräna odör...
Nu går tvättmaskinen varm och jag har skurat golven, tvättat mattan utanför dörren och slängt ut hallmattan i väntan på senare behandling. Ska snart ut och pilla bort bajs från skorna och skölja av dem. Tråkigt göra.... Men det var ju iallafall en himla tur att tvättmaskinen blev lagad idag. Annars hade jag svurit och muttrat mig själv till sömns ikväll...

I morse vägde jag mig och resultatet var väl inte så upplyftande;

+ 0,6 kilo (totalt -20,6 kilo)

men men, det är som det är och det är väl ingen fara så länge det inte plussar på VARJE vecka.

Ny vecka=nya tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0