30 kilo på 1 år

Den 15:e augusti förra året bestämde jag mig för att ändra mina matvanor en gång för alla.
 
Å det har gett resultat...

Ett år senare är jag 30 kilo lättare och 4 storlekar mindre!

Jag kan tacka GI- och LCHF-maten samt mina BungyPump-stavar för detta!

Det har krävts stor beslutsamhet, lite jävlaranamma och inte minst engagemang när det gäller matplanering och motion.

Om någon hade sagt till mig för några år sedan att jag skulle kunna gå ner 30 kilo men att det skulle ta 1 helt år så hade jag nog gett upp på en gång! Det fanns en tid då jag trodde och hoppades på snabba lösningar när det gäller viktminskning.
Nu vet jag bättre!
Viktminskning måste få ta tid för att kroppen och hjärnan ska hinna med och dessutom är chanserna större att resultatet då blir långvarigt och t.o.m. bestående. 

Nu står vikten väldigt stilla, ligger på samma vikt sen 15:e augusti.
Min önskan är att bli av med 10 kilo till och det får faktiskt ta den tid det tar...
Men just nu är jag nöjd med att kunna köpa kläder i (nästan) vilken butik som helst.
Dessutom känns det så mycket lättare att röra på sig. Har nog även vunnit mycket på detta ur hälsosynpunkt. 

Jag har nästan inte kunnat ta åt mig när folk har sagt att jag är duktig som gått ner så mycket...Jag har liksom bara viftat bort det och sagt att "Äsch, det här är väl inget..."
Men när jag tänker efter så får jag faktiskt lov att vara stolt över mig själv. 
Det har ju inte gjorts av sig självt....


Kommentarer
Postat av: hanna

herrejävlar vad duktig du är!

<3

2011-10-03 @ 12:00:03
URL: http://hannapanna.worpress.com
Postat av: Millis

Håller med föregående talare .... Jösses Syrran!!!! Du har varit SUPERDUKTIG!. Slå dig för bröstet och jubla högt att du är BÄST. Kram!

2011-10-04 @ 15:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0