Dag 16 "Hvdvrk"

Igår blev det inget bloggande pga migrän. Det började med lite huvudvärk på jobbet och när jag skulle läsa en text upptäckte jag att det var som solfäckar i ögonen och någon minut senare var den där. AURAN. Jag har haft mycket migrän i mina dagar men bara ett fåtal gånger med aura och det är riktigt obehagligt! Det är svårt att förklara men för mig har det varit som massa små flimrande och snabbt roterande "ljuspropellrar" i synfältet. Det börjar först i ytterkanten för att sedan vara runt i hela ögat. Det försvinner inte när man blundar men man blir mindre "åksjuk" då. Igår höll det i sig ca 45 minuter och sedan stegrades huvudvärken. Tog snabbt värktabletter men det tog bara bort toppen på smärtan. Inget vidare med migrän när man har 17 barn att ta hand om...Men det fick gå. När man haft ett migränanfall tar det helt musten ur en och man är helt slut efteråt.

Dagens meny är ju inte särskilt rolig och inspirerande för jag åt frukost morgon, middag och kväll, alltså grekisk yoghurt med müsli och gojibär och däremellan några mango- och tranbärsbollar. Anledningen till detta är dålig planering. Har kanske fokuserat lite för mycket på maten som ska med till fjällen. Kan bara säga att barnen iallafall fått riktig mat!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0