Dag 26 & 27 "Hellre glad..."

Har varit hemifrån ett par dagar så därför har det inte blivit nåt skrivet här. Eftersom semestern blev som den blev, så tyckte vi att det kunde vara mysigt att åka iväg på en liten kortresa.
Vi stack iväg till "metropolen" Jönköping...och det var jättebra, framförallt för barnen. Vi bodde på Scandic Elmia som ligger vägg i vägg med Rosenlundsbadet där det finns en rolig äventyrsdel. Smidigt att byta om på hotellrummet och bara gå rätt in i badhuset. Där badade vi tills vi blev skrynkliga som små russin!
På vägen hem blev det en tur till IKEA (till min stora glädje...) och där åt vi vår lunch. Barnen beställde pasta och Julia ville byta ut köttfärssåsen mot köttbullar. Men när Julia fick sin tallrik så hade tjejen bakom matdisken slängt på brunsås och lingonsylt också, varpå Julia muttrade lite försiktigt. Jag visste att hon inte skulle äta det där så jag sa: Ursäkta, kan vi få en tallrik med BARA pasta och köttbullar för blev lite annat här... Å herrejösses vad sur hon blev, tjejen bakom matdisken. Hon blängde ilsket på mig, suckade irriterat och slängde iväg tallriken på en bänk bakom sig. Men alltså!!!! För det första: Vi beställde bara pasta och köttbullar. För det andra: Man frågar väl kunden innan man slänger på extra tillbehör. Å för det tredje: Vem f_n äter brunsås och lingon till pasta???
Nåväl, hon hade väl vaknat på fel sida...men hennes beteende fick mig att bli på en aningens dåligt humör. Snacka om att humör smittar av sig. Vare sig man är glad eller sur så smittar det av sig. Eller hur? Jag smittar hellre folk med ett leende än en sur min....


Dag 26 meny:

Frukost: Grekisk yoghurt med müsli och kanel

Lunch: Kebabkött och sallad på Alex korvbar i Smålandstenar

Middag: Ceasarsallad på Scandic


Dag 27 meny:

Frukost: Härlig hotellfrukost

Lunch: Ceasarsallad på IKEA

Middag: Fläskfilé i ädelostsås, sallad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0