Dag 34 "Idag gick jag långt..."

Idag har det varit en härlig vinterdag med strålande sol och ca 5-10 minusgrader.
Min lillasyster i Harplinge har beställt lite Mary Kay-produkter så jag tog helt enkelt en rask promenad dit för att lämna grejjerna. I början bet det rejält i kinderna när jag gick över de öppna fälten, men efter en stund hade jag vinden i ryggen och då blev det behagligare. Promenaden dit tog 1 timme och 10 minuter så jag var ganska svettig när jag kom fram. Som tur är kan jag numera ha några av min LILLA-systers (största) kläder så jag fick ny torr utstyrsel på mig, annars hade jag nog frusit ihjäl på vägen hem....
Fick sällskap av systern och hennes hund när det var dags för hemfärd. Hon hade bara tänkt följa mig en bit, men rätt vad det var så hade hon följt med mig hela vägen hem! Men hon slapp iallafall gå hela vägen tillbaka, jag körde hem henne och passade på att gå in med barnen på Kullakurvans Godis i Harplinge så de fick köpa lite lördagsgodis.
Det känns skönt att ha promenerat nästan 2½ timme idag. På helgerna kan man verkligen lägga lite mer tid på sina promenader. Annars tycker jag att det är fullt tillräckligt om jag går 45-60 minuter på vardagarna.

Å nu har vi sjukstuga här hemma igen....tycker att vi haft lite väl mycket av det den senaste tiden! När Emil kom hem från fam. Grundberg, som behövde lite hjälp med uppsättning av ny ytterdörr, mådde han inte riktigt bra så han gick och la sig. Han har sovit i flera timmar nu och är helt utslagen och febrig! Förmodligen någon av influensorna som härjar här i bygden....tycker synd om honom och hoppas att vi andra håller oss friska.
Festen vi var bjudna till ikväll + barnvakter fick därmed avstyras. Men hoppas och tror att det blir fler inbjudningar till dylika tillställningar vid senare tillfälle. Nu blir det en lugn familjekväll framför TV:n och Melodifestivalen och det är faktiskt inte fy skam det heller!

 
Dagens meny:

Frukost: Turkisk yoghurt med müsli, linfrön och kanel

Lunch: Fransk kycklinggryta (GI-rätt från Dafgård)

Middag: Lax med mozzarella och pesto

Mellanmål: ½ GI-knäckebröd med smör och 3/4 atkins bar, GI-muffin em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0