LCHF Chokladbollar

Hittade detta recept på nätet och det lät så gott. Eftersom jag hade alla ingredienser hemma var det bara att prova på en gång!

LCHF Chokladbollar med kokos
(källa: kokboken "Smörstekt")

4 stora eller 8 små
Ugn 175 grader


80 gram 70% choklad
50 gram smör
2 ägg
2 dl kokosflingor


Sätt ugnen på 175 grader.
Smält chokladen i ett vattenbad.
Smält smöret.
Tag kastrullen från värmen och tillsätt kokosflingor, ägg och choklad till smöret.
Klicka i muffinsformar och grädda i 7 min.



Och de smakade......ganska gott.
De funkar absolut för mig som inte längre kräver så söt smak, men barnen spottade och fräste och vill aldrig mer att vi ska baka såna här. Bra, då kan jag ha alla för mig själv, hehe...Fast kanske, kanske jag tar i lite honung nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0