Allting smakar och luktar konstigt....

Ja, då har vi ett helt nytt år framför oss! Har stora förhoppningar om att det kommer bli ett av de bästa! Tyvärr kunde det börja bättre...Årets första och vintervackra dag vaknade jag med 39,4 i temp och har sällan känt mig så skruttig. Det måste ha börjat igår på nåt sätt för jag vaknade med en hejdundrande huvudvärk som trots medicinering inte riktigt ville ge med sig. Jag är ju en huvudvärksperson (fick mina första migränanfall i 3-4-årsåldern) och har mer eller mindre ont i huvudet varje dag så det var ju bara otur att det skulle bli så intensivt på just nyårsafton.... Vi var bortbjudna till grannarna och det var hur trevligt som helst, men när jag började få ordentlig frossa tackade jag för mig och gick hem och bäddade ner mig i sängen. Tur att det bara är några få steg mellan oss och grannarna så att resten av familjen kunde stanna kvar. Efter en liten stund kom Julia hem, hon var trött och ville gå och lägga sig men ville bli väckt när det var dags för fyrverkerier. Strax innan tolv kom Emil över och lämnade Stina, då hade hon redan sovit en timme i grannarnas soffa och hon brydde sig inte om några ljudliga färgexplosioner på himlen. Hon ville sova vidare i våran säng. Vi försökte väcka Julia då men utan framgång. Det var bara John Blund som gällde...
Så imorse väcktes jag av en arg Julia, som minsann tänker vara sur tills nästa nyår då hon får se fyrverkerierna och en liten Stina som är minst lika febrig som jag. Hoppas verkligen att vi inte hann smitta ner någon av de andra igår! Just nu är både jag och Stina väldigt spaka, hela kroppen värker och allt smakar och luktar konstigt....och LIKADANT! Usch! Men jag vet ju att det går över...och det är ju skönt!
Några nyårslöften då? Tja, jag ska försöka sova mer och leva mera hälsosamt (som miljoner andra människor lovar...), vara mera kreativ och scrappa mycket!  
Hur som helst så önskar jag alla där ute ett Gott Nytt År!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0