Latmasken talar...

Nämen usch, vad jag har slöat till mig när det gäller att uppdatera bloggen! Men det var väl så jag sa när jag startade bloggen....att jag inte skulle vara så flitig med mitt skrivande. Det kommer väl gå i perioder som med allt annat.

Veckan som gått har iallafall varit ganska händelserik:

För sjätte gången på ett halvår har vi haft magsjuka här hemma. Denna gång var det Julias tur och jag hoppas verkligen att det dröjer mycket länge innan vi får den sjukan i huset igen! Tycker att det räcker nu...

Stina (lillafrökenslåsigförjämnan) ramlade baklänges från badkarskanten häromdagen och fick en fraktur i armen. Så nu har hon vänstra armen i gips. Det var hennes andra olycka i nya badrummet som resulterat i ett besök på akuten. I höstas sprang hon rätt in i en vägghörna därinne och spräckte ena ögonbrynet och slet av överläppen från mungipan. Det krävdes flera stygn för att få saker och ting på plats igen....(ryser) 

Mamma har genomgått sin canceroperation och den gick bra. Det tog nästan 5 timmar att få bort all vävnad från båda brösten. Under tiden tog de ut några lymfkörtlar som de analyserade och de visade sig vara fria från cancer. Det känns jätteskönt. Mamma fick komma hem redan dagen efter och det tyckte jag kändes väldigt tidigt, men det är tydligen inget ovanligt vid såna här operationer. Nu ska hon vila och läka sina sår och om ca tre veckor får hon svar på om det är godartad eller elakartad cancer. Nu får vi bara vänta och hoppas på det bästa.

En rar liten loppa med otur:



Veckans vägning:

-0,6 kilo (totalt -22,6 kilo)
   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0