Dag 37 "Vill inte vara så trött"

Jag är alltid så himla trött på dagarna och i fredags fick jag tips av en förälder på jobbet att prova "Berocca". Det hade hjälpt henne att känna sig piggare, så igår när jag var på MAXI styrde jag kosan mot hälsokosthyllan.
Hittade tabletterna som kostade 59:- för en tub med 15 dagars förbrukning. Samtidigt som jag läste innehållsförteckningen sneglade jag mot hyllan ovanför och såg en liknande tub som kostade 39:- för 20 tabletter. Det var B-forte från Friggs som lovade samma effekt som Berocca och när jag jämförde bådas innehåll så var det exakt samma. 
Bestämde mig således för att prova den billigare varianten och när jag kom hem så googlade jag på produkterna och det visar sig att det i princip är samma produkt, men med lite olika smak. B-forte skulle visst smaka lite bättre.
I morse tog jag så en brustablett i mitt vattenglas och det smakade gott, även om det var en lite konstgjord smak. Jag vet inte om det beror på andra faktorer, men jag jobbade en hel dag utan att gäspa käkarna ur led och utan att ha den där känslan av att kunna somna när som helst. Gott betyg alltså första dagen!


Berocca 15 tabletter 59:-



B-forte 20 tabletter 39:-


Tänk egentligen vad man får betala för ett varumärke + reklam!



Dagens meny:

Frukost: Turkisk yoghurt med müsli, linfrön och kanel

Lunch: Kalvstek Provencale

Middag: Kalvstek Provencale (ja, är det bara god mat så kan man äta det jämt, hehe)

Mellanmål: GI-muffin fm + em




Dagens lunch och middag, tillika rester från igår....är det gott så är det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0