Dag 8 "Vägning och garderobsrensning"

Hmmm. Vågen stod på +-0 imorse men det gör inget. Känner mig lite svullen dock och magen är som en spärrballong...jag vill tro att det beror på tabletterna. Men men, det är som det är. Nu vill jag att dagarna ska gå fort så att jag kan börja ta mina långpromenader igen. Då kommer det nog att hända grejjer ska ni se! 
Om jag ska summera veckan som gått så kan jag säga så här:
De goda smakupplevelserna har verkligen löst av varandra de här dagarna och jag har ätit mig mätt varje gång. Jag har uppriktigt sagt trivts med att planera och laga all denna goda och (för oss) engagemangskrävande mat. Jag har blivit en riktig matmor! Hoppas att det håller i sig!


Dagens meny:

Frukost: Grekisk yoghurt med honung och müsli

Lunch: Lasagnen från i lördags

Middag: Lövbiffsgryta

Mellanmål: Makrill i tomatsås fm, smoothie em 


Idag har jag rensat i alla garderober och byråer här hemma. Herrejösses vad mycket kläder det finns i det här huset! Helst skulle man bara ha några få favoritplagg som bara är sådär supersnygga istället för en massa halvdana "sådär"-kläder. För ett tag sen sa jag till Emil att för varje nytt plagg vi köper så ska ett gammalt plagg slängas eller ges bort. Men det har vi varit dåliga på att anamma... Men nu kan jag säga att jag överkompenserat det med råge. Flera kassar med kläder står nu redo att flytta hemifrån. Skönt. Faktiskt så fanns det en hel del kläder som blivit förstora och några kläder som aldrig använts för de varit för små. De sistnämnda ska jag börja använda nu innan de också blir för små....förhoppningsvis. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0