Dag 11 "fd fettskrämd"

Jag har varit ganska "fettskrämd" i många herrans år. Men sockret har jag brytt mig mindre om. Ta bara det här med yoghurt t.ex...Har alltid tyckt bäst om att äta yoghurt till frukost och för några år sedan var det bara riktigt mager (blaskig) yoghurt som gällde. Typ 0,1-0,5% fetthalt och fullproppad med socker! Inte höll man sig mätt särskilt länge på det och dessutom åkte blodsockret berg och dalbana, vilket gjorde att jag längtade efter snabba kolhydrater hela tiden. Kolhydraterna och sockret var ju inga problem tänkte jag, huvudsaken var ju att det var fettsnålt! Om jag bara åt mat med LITE fett så kompenserade det väl mitt dagliga godisintag. En påse Gott & Blandat innehåller ju ändå inget fett. Eller? Inte undra på att vikten har skenat iväg som den gjort...
Numera äter jag bara naturell yoghurt med högre fetthalt och sedan ett par dagar föredrar jag den grekiska yoghurten som är härligt krämig med 10% fetthalt och större proteininnehåll. Nu håller jag mig mätt längre och känner absolut inget sug efter de där snabba kolhydraterna. 



Ny favorit...den med gumman

   

Dagens meny:

Frukost: Grekisk yoghurt med müsli och linfrön

Lunch: Makrill i tomatsås och sallad

Middag: Köttfärsröra med senap och grönsaker

Mellanmål: Nutrilett måltidsbar fm. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0