Dag 12 "Till fjälls"

Igår hann jag inte skriva något i bloggen, jobbade länge och vi var borbjudna på kvällen. Vi var hos våra goda grannar och planerade lite inför resan till Storlien. Vi brukar inte åka på skidsemester men i år blir det av och det ska bli riktigt härligt! Vi kommer att laga lite mat hemma för att frysa ner och ta med oss. Så för vår del blir det den supergoda lasagnen, kycklingen med rosépeppar och ädelostsås och så vill Emil göra gulash. Det blir nog kanonbra!
Eftersom vi inte är något skidfolk så behövs det handlas en del attiraljer. Skidutrustning hyr vi på plats, men allt annat får vi köpa såsom underställ, skidhandskar, skidstrumpor, skidglasögon och lite annat. Får bli en tur till sportaffärerna nu i veckan! Kommer kännas ungefär som när bonden kommer till stan!

På förmiddagen innan jobbet åkte jag och Stina hem till mamma och pappa med en kasse kläder och sen skjutsade jag mamma till sjukhuset för mammografi. Om fyra år är jag 40 och då kommer jag också att kallas dit. Det känns så himla avlägset att bli 40....tiden flyger verkligen fram i ett rasande tempo. Ibland önskar jag att tiden kunde kunde stanna av lite så att man hinner med... 


Dagens meny:

Frukost: Grekisk yoghurt med müsli, linfrön och gojibär

Lunch: Köttfärsröra med senap och grönsaker, sallad

Middag: Tacosallad

Mellanmål: Allevo måltidsbar både fm och em


Kommentarer
Postat av: Nancy

Ååå vad roligt med lite skidsemester.

Själva får vi se om de går att åka skidor i USA annars blir de inga skidor för oss denna vintern. Vi brukar alltid åka i väg till Alperna varje år men i år får vi hålla oss efter som de blir USA i April :)

Ha de Kram

2011-02-02 @ 23:15:00
URL: http://pinknanc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0