Dag 9 "Skräpmat"

Idag blev det ett litet avbrott från menyplanen pga oväntat besök av två karlar. Maten jag planerat hade inte räckt för att göra alla mätta och både jag och Emil slutade så sent idag, så någon tid till matshopping fanns absolut inte. Därför blev det ett stopp på pizzerian och jag valde en kebabtallrik UTAN pommes frites. Kanske hade varit bättre med sallad, men jag tror inte deras sallad är särskilt matig. Jag vill ju bli mätt..... Och mätt BLEV jag....äckligt mätt! 
  

Så här ser iallafall dagens meny ut:

Frukost: Grekisk yoghurt, honung, müsli och linfrö

Lunch: Lövbiffsgryta (gårdagens rester)

Middag: Kebabtallrik utan pommes frites

Mellanmål: Nutrilett måltidsbar fm, smoothie em


Jag undrar om det egentligen är så bra att äta måltidsbars från t.ex. Nutrilett och Allevo när man försöker tänka GI och LCHF... Den jag åt idag var så himla söt så det kändes som att jag proppade i mig rent godis! Annars tycker jag att det är väldigt smidigt att äta såna till mellanmål ibland. Jag tänker iallafall äta upp de jag har, men sen tror jag att jag får komma på något annat att äta mellan målen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0