Dag 7 "Söndagsliv"

Idag har jag bara gått runt och drällt i morgonrock halva dagen. Har plockat med lite smågrejjer, tvättat, kollat vintersport på TV och bläddrat lite i mina nya kokböcker. En alldeles lagom avslappnad söndag!
På seneftermiddagen åkte jag till MAXI. Alldeles själv! Så skönt att bara gå i lugn och ro när man handlar. Tänkte att jag skulle göra en egen müsli men alla ingredienser fanns inte så jag köpte den färdiga müslin som verkar nyttigast. Tänkte blanda i lite linfrön i den för magens skull. De antiinflamatoriska tabletterna gör magen tröööög. 


Dagens meny:

Frukost: Mild naturell yoghurt med flingor och gojibär

Lunch: Lasagne med chévre och fetaost (världens godaste rester från igår)

Middag: Ugnsbakade kycklingklubbor med fetaostsallad

Mellanmål: Tja, det blir lite annorlunda mattider på helgen så något riktigt mellanmål har det inte blivit, förutom en matsked jordnötssmör.


I morgon är det vägning....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0